Varför är ”Time of essence”?
Time of essens står för egentligen för att den sammantagna uppfattningen rörande teknikutveckling och AI står inför nästa stora steg, vilket kommer påverka företag som privatpersoner.
AI kommer inom kort vara en nödvändig del som företag kan förlita sig på vad det gäller extern kommunikation i första leded, optimerar system och relevans för det som tillämpningen gäller: om det så är bakom kulisserna i företags databaser eller om det är externt kundbemötande och uppföljning, bokningar, kundservice på avancerad detaljnivå.
Ett jämförbart exempel kan vara hur kryptovaluta introducerades och i dag är mer eller mindre en vedertagen valuta för de flesta företag, främst nätbaserad handel men även i allt större utsträckning likvärdigt traditionellt betalalternativ i fysisk handel (klädbutiker, restauranger osv.).
Att AI kommer ha en än större påverkan än kryptovaluta är en underdrift. Effektiviseringen av företags interna och externa arbete och förbättringar, förbättrad konsumentupplevelse och möjligheten till snabba omställningar för att möta upp nya önskemål och krav från kunder är något som AI hanterar utifrån det ständig pågående lärande som sker i kontakt med kunder och utifrån uppgifter från AIs uppdragsgivare – dvs. Ditt företag.
Så innan dammen brister och AI är något som förväntas allt mer och till sist blir av nöd, då många funktioner i företag och organisationer ersätts med digital AI- service, så finns en kort frist för att komma före, att snabbt vara på plats och påvisa företagets utvecklingsengagemang och starkt kund- och service fokus.
Därför är ”Time of essens”.